ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

شهید اصلانی، عنوان طرحی برای حل مشکلات محلات در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۶۲۳۳
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
شهید اصلانی، عنوان طرحی برای حل مشکلات محلات در مشهد
روایتی از یک طرح مردمی که قرار است مسئولان و مردم را برای حل مشکلات گردهم جمع کند.

به گزارش شهرآرانیوز فرصت گفت‌وگوی مستقیم شهروندان با مدیران شهری و دستگاه‌های خدمت‌رسان این شرایط را فراهم می‌کند که مردم بی‌واسطه مشکلات و مسائل خود را با آن‌ها در میان بگذارند. طرح شهید اصلانی یکی از برنامه‌هایی است که با مشارکت امور مساجد و همکاری فرمانداری مشهد انجام می‌شود. در این طرح مشکلات و معضلات محلات از سوی متدینان و معتمدان محله و هیئت امنای مساجد، جمع‌آوری و پس از طی مراحلی، اولویت‌بندی و رفع مسئله می‌شود.

برگزاری جلسه توجیهی در مسجد شاخص و محوری محله، تحویل فرم‌های مسائل محله به فعالان مساجد محله به همراه تشکیل شورای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در مساجد، تکمیل فرم‌ها از سوی مساجد و تحویل به دبیرخانه امر‌به‌معروف مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان یا ثبت در سایت شهید اصلانی، آنالیز و اولویت‌بندی مشکلات، برگزاری جلسه در فرمانداری با حضور فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و پیگیری انجام مصوبات از مسئولان ذی‌ربط از سوی ائمه جماعت، گزیده‌ای از اقدامات انجام شده درباره حل چالش‌ها و مشکلات ساکنان محله‌های مشهد است. در همین راستا جلسه بررسی مشکلات محلات نوید، قدس و خین‌عرب برای پیگیری مشکلات و مسائل ساکنان این محله‌ها در فرمانداری مشهد با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد، متولیان امور مساجد و مدیران نهاد‌های اجرایی و خدمات‌رسان برگزار شد.

درخواست‌های ساکنان محله

مشکلات نان و نانوایی‌ها، کمبود فضای آموزشی، آب‌گرفتگی معابر، طرح اگو و تصفیه‌خانه، پل عابر پیاده، مشکلات اتوبوس‌رانی، مشکلات فضا‌های بهداشتی، درمانی و داروخانه، انبار‌های ضایعاتی و مشاغل مزاحم، برق و روشنایی، گره ترافیکی، کمبود فضای ورزشی و سگ‌های ولگرد از جمله مسائلی بودند که پس از احصا از سوی ساکنان این محله برای تصمیم گیری و حل مشکل در این جلسه مطرح شد. در ادامه گزارش بخشی از این درخواست‌ها آورده شده است.

کمبود نانوایی و فضای آموزشی

مشکل کمبود نانوایی در محله قدس و یکنواخت بودن نانوایی‌ها در محله خین عرب از جمله مسائلی بود که با پیگیری جهادکشاورزی قرار بر این شد پس از بازدید میدانی از این محله‌ها برای حل مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

کمبود فضای آموزشی در محله قدس، محله یاس، نوید و خین‌عرب نیز با شناسایی محل‌هایی برای ساخت مدرسه با همت شهرداری منطقه‌۲، آموزش‌و‌پرورش تبادکان و نوسازی مدارس در دستور کار قرار گرفت.

آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن فاضلاب

گلایه ساکنان محله قدس درباره آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن فاضلاب در جوی‌های آب سطحی از دیگر مسائل احصا شده در این محله بود. در این زمینه مقرر شد بهداشت و شهرداری با بررسی موضوع اقدامات لازم را برای وارد نشدن فاضلاب در جوی‌های آب سطحی پیگیری کنند.

آسفالت معابر و سامان‌دهی زمین‌های خالی و ایجاد پل عابر پیاده از جمله مواردی بود که با همت معاونت عمرانی فرماندار و شهرداری منطقه‌۲ برای رفع مشکل هماهنگ شد. رفع فرسودگی آسفالت در برخی خیابان‌های محله خین عرب تا پایان سال نیز از جمله این موارد بود.

مشکلات اتوبوس‌رانی و رسیدگی به انبار‌های ضایعاتی

نبود نیمکت و سایبان در ایستگاه اتوبوس‌رانی در محله قدس از جمله مواردی بود که برای پیگیری در دستور کار قرار گرفت. در محلات قدس و نوید و روستای خین‌عرب نیز نبود ون برای خانم‌ها از دیگر مسائلی بود که برای رفع آن برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

پلمب انبار‌های ضایعاتی در اسرع وقت و صدور اخطار برای مشاغل مزاحم نیز از جمله مواردی بود که با همت سازمان میادین، شهرداری منطقه ۲ و اتاق اصناف در دستور کار قرار گرفت.

نبود روشنایی و گره کور ترافیکی

سوختگی لامپ‌ها در محلات قدس، نوید و مشکل روشنایی در بعضی از خیابان‌ها به دلیل ایجاد مانع با شاخه‌های درختان بزرگ از جمله مواردی بود که از سوی شرکت توزیع نیروی برق برای پیگیری و حل مشکل در دستور کار قرار گرفت.

مشکل گره ترافیکی در خیابان بهمن‌۴ و محمدزاده به‌ویژه در زمان تعطیلی مدارس از دیگر مشکلاتی بود که ساکنان این محلات مطرح کردند. در این جلسه با حضور پلیس راهور و شهرداری منطقه‌۲ این مسئله نیز ارزیابی و بررسی و برنامه‌ریزی لازم برای باز شدن این گره ترافیکی انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->